Δραστηριότητες-Προγράμματα







ΠΟΛΙΤΙΣΤΙΚΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ 2020 ΜΕ ΤΑ ΠΑΙΔΙΑ ΤΟΥ ΟΛΟΗΜΕΡΟΥ 

Φέτος το σχ.έτος 2019-20 βλέποντας μια έντονη επιθυμία στα παιδιά του υποχρεωτικού πρωινού  μάθουν τόσο πολύ να γράφουν και να διαβάζουν ( αλλά και την δική μου επιθυμία εδώ και πολλά χρόνια) συναποφασίστηκε να πάρουμε το πολιτιστικό πρόγραμμα "Από το Βράχο στο Χαρτί ",δηλ. την Ιστορία της Γραφής.
            Το πρόγραμμα θα διαρκούσε τρεις μήνες . Από τον Φεβρουάριο ως και τον Απρίλιο. Αυτό δυστυχώς δεν πραγματοποιήθηκε λόγω της πανδημίας του κορωνοϊού και της διακοπής των σχολείων.
Όμως ξεκίνησε και έγιναν κάποιες δραστηριότητες  και νομίζω είναι καλό να γνωστοποιηθούν μέσω του Blog  ώστε να μείνει η ανάμνηση  αλλά και η υπόσχεση να ξαναπροσπαθήσουμε στο μέλλον ( με άλλα παιδιά εγώ ή στο μέλλον τα ίδια παιδιά σε άλλη τάξη ) να ξαναεξερευνήσουμε  την υπέροχη ιστορία της γραφής .

 Το σχέδιο περιελάμβανε τις εξής θεματικές ενότητες: 
  • ΠΡΩΤΟΓΟΝΟΣ ΑΝΘΡΩΠΟΣ- ΒΡΑΧΟΓΡΑΦΙΕΣ
  • ΕΙΔΗ ΓΡΑΦΗΣ ΕΙΚΟΝΟΓΡΑΦΙΚΗ -ΣΦΗΝΟΕΙΔΗΣ-ΙΕΡΟΓΛΥΦΙΚΑ-ΤΕΧΝΙΚΗ ΧΑΡΑΚΤΙΚΗΣ
  • ΔΙΣΚΟΣ ΦΑΙΣΤΟΥ- ΣΦΡΑΓΙΔΕΣ
  • ΕΠΙΤΥΜΒΙΕΣ ΣΤΗΛΕΣ(ΣΤΗΛΗ ΡΟΖΕΤΑΣ) ΑΓΓΕΙΑ-ΠΑΠΥΡΟΣ-ΧΑΡΤΙ
  • ΤΥΠΟΓΡΑΦΙΑ
Οι παιδαγωγικοί στόχοι του προγράμματος ήταν  τα παιδιά: 
  • ΝΑ ΑΝΤΙΛΗΦΘΟΥΝ ΤΟ ΣΚΟΠΟ ΤΗΣ ΓΡΑΦΗΣ
  • ΝΑ ΣΥΝΕΙΔΗΤΟΠΟΙΗΣΟΥΝ ΟΤΙ Ο ΓΡΑΠΤΟΣ ΛΟΓΟΣ ΕΙΝΑΙ ΑΝΑΠΑΡΑΣΤΑΣΗ ΤΟΥ ΠΡΟΦΟΡΙΚΟΥ,  ΠΡΟΙΟΝ ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑΣ ΚΑΙ ΦΟΡΕΑΣ ΙΔΕΟΛΟΓΙΚΩΝ ΚΑΙ ΚΟΙΝΟΝΙΚΟΠΟΛΙΤΙΣΜΙΚΩΝ ΝΟΗΜΑΤΩΝ
  • ΝΑ ΑΝΤΙΛΗΦΘΟΥΝ ΟΤΙ ΜΕΣΑ ΑΠΟ ΤΗΝ ΕΞΕΛΙΞΗ ΤΟΥ ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΥ ΕΞΕΛΙΧΘΗΚΕ ΚΑΙ Ο ΓΡΑΠΤΟΣ ΛΟΓΟΣ
  • ΝΑ ΧΡΗΣΙΜΟΠΟΙΟΥΝ ΔΙΑΦΟΡΕΤΙΚΑ ΥΛΙΚΑ ΚΑΙ ΝΑ ΠΕΙΡΑΜΑΤΙΖΟΝΤΑΙ 
  • ΝΑ ΕΡΘΟΥΝ ΣΕ ΕΠΑΦΗ ΜΕ ΤΑ ΔΙΑΦΟΡΕΤΙΚΑ ΕΙΔΗ ΓΡΑΦΗΣ 
  • ΝΑ ΓΝΩΡΙΣΟΥΝ ΔΙΑΦΟΡΑ ΕΙΔΗ ΤΕΧΝΗΣ (ΧΑΡΑΚΤΙΚΗ ,ΖΩΓΡΑΦΙΚΗ,ΠΗΛΟΠΛΑΣΤΙΚΗ)
  • ΝΑ ΜΑΘΟΥΝ ΝΑ ΣΥΝΕΡΓΑΖΟΝΤΑΙ ΑΛΛΑ ΚΑΙ ΝΑ ΠΑΙΡΝΟΥΝ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΕΣ ΑΠΟ ΔΙΑΦΟΡΕΣ ΠΗΓΕΣ.
  • ΝΑ ΕΡΘΟΥΝ ΣΕ ΕΠΑΦΗ ΜΕ ΤΟ ΣΥΓΧΡΟΝΟ ΑΛΦΑΒΗΤΟ 
  • ΝΑ ΕΚΦΡΑΣΤΟΥΝ ΚΑΙ ΝΑ ΜΕΤΑΦΕΡΟΥΝ ΙΔΕΕΣ ΚΑΙ ΜΗΝΥΜΑΤΑ ΜΕΣΩ ΤΟΥ ΓΡΑΠΤΟΥ ΛΟΓΟΥ 




Εδώ παρουσιάζω κάποιες φωτογραφίες  από δυο τρεις δραστηριοτητες που κάναμε χωρίς όμως να τις επεκτεινουμε και να ολοκληρωθεί το πρόγραμμα . Εποπτικό υλικό πήραμε απο το διαδίκτυο  και βραχογραφιες απο τα σπήλαια Λασκώ και Αλταμίρα .
ΑΦΗΓΗΣΗ ΤΟΥ ΠΑΡΑΜΥΘΙΟΥ ΚΑΙ ΔΡΑΜΑΤΟΠΟΙΗΣΗ

ΜΑΚΕΤΑ 




ΔΙΑΛΕΞΑΝ ΑΠΟ ΜΙΑ ΒΡΑΧΟΓΡΑΦΙΑ ΚΑΙ ΠΡΟΣΠΑΘΗΣΑΝ ΝΑ ΦΑΝΤΑΣΤΟΥΝ ΤΙ ΣΥΜΒΟΛΙΖΕΙ








 ΕΚΑΝΑΝ ΤΙΣ ΔΙΚΕΣ ΤΟΥΣ ΒΡΑΧΟΓΡΑΦΙΕΣ ΜΕ ΚΑΡΒΟΥΝΟ ΚΑΙ ΑΠΟ ΠΑΝΩ ΠΕΡΑΣΑΜΕ ΚΟΚΚΟΥΣ 
ΝΕΣ ΚΑΦΕ ΔΙΑΛΥΜΕΝΟΥΣ ΣΕ ΝΕΡΟ.
















ΔΙΑΒΑΣΑΜΕ ΠΩΣ ΓΡΑΦΤΗΚΕ Η ΠΡΩΤΗ ΕΠΙΣΤΟΛΗ ΤΟΥ ΚΙΠΛΙΝΓΚ
ΓΝΩΡΙΣΑΜΕ ΤΗΝ ΤΑΦΥ











ΚΑΙ ΤΙΣ ΠΡΩΤΕΣ ΕΙΚΟΝΟΙΣΤΟΡΙΕΣ

                                                                                    

                                                                           Παράδειγμα εικονοιστορίας παιδιού
"Μια φορά ήμουν εγώ και είχα πολλά μποστάνια με φράουλες και πότιζα μια αγαπημένη μου και καταλάθος έγινε τεράστια" .



Η ΙΣΤΟΡΙΑ ΤΗΣ ΓΡΑΦΗΣ ΜΑΣ ΒΟΗΘΗΣΕ ΣΤΟ ΞΕΚΙΝΗΜΑ ΜΕ ΤΟΝ ΠΡΩΤΟ ΛΑΟ ΤΟΥΣ ΣΟΥΜΕΡΙΟΥΣ ΚΑΙ ΤΗΝ  ΣΦΗΝΟΕΙΔΗ ΓΡΑΦΗ ΤΟΥΣ














ΧΑΡΑΚΤΙΚΗ ΜΕ ΣΦΗΝΑ




















===================================================================================================================
         
"ΠΑΡΕΑ ΜΕ ΤΟΥΣ 12 ΘΕΟΥΣ ΤΟΥ ΟΛΥΜΠΟΥ"
Πολιτιστικο πρόγραμμα 2016 





https://drive.google.com/file/d/0B5u0gCBPs354anNYOFFWbGFGTmc/view?usp=sharing


=================================================================================================================

 Δραματοποίηση "Η Ειρήνη" του Αριστοφάνη στο σχολείο



          


https://www.youtube.com/watch?v=QddlcfNkYWQ


----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Σχ.Ετος 2014-15

      "Ο    ΠΟΔΗΛΑΤΑΚΙΑΣ" 

flipbook maker  

 

http://users.sch.gr/samonas/podilatakias/podilatakias.html 


 

Πατήστε "Τον ποδηλατάκια"για να δείτε που θα πάνε βόλτα τα παιδιά του νηπιαγωγείου μου με τα ποδήλατά τους

   --------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Σχ. έτος 2014-15


  "Το μικρό σποράκι"




Δραστηριότητα Photo Story με αφορμή το "The seed" απο το youtube. 
Τα παιδιά χειρίστηκαν το λογισμικό σχεδόν εξ ολοκλήρου και ηχογράφησαν με δικά τους λόγια την αφήγηση της ιστορίας.
         

 Στον παρακάτω σύνδεσμο μπορειτε να δείτε την παρουσίαση(ppt) της δραστηριοτητας .


https://drive.google.com/file/d/0B5u0gCBPs354MzFsbTh4ck52WUU/view?usp=sharing   


------------------------------------------------------------------------------

Σχ.ετος 2014-15



Ταξίδι με ένα καραβάκι....(photo story)







Τα παιδιά ζωγραφίζουν καραβάκια και ταξιδεύουμε με την μουσική "ψαθινο καπέλο" του 
Γιάννη Κότσιρα
----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Το πρόγραμμα που υλοποιήθηκε στην τάξη μας με θέμα
"Μαθαίνω να κυκλοφορώ και με ασφάλεια να ζω" 
                              σχ.έτος 2014-15
https://drive.google.com/file/d/0B5u0gCBPs354M1B5dG1vdG5FU3M/view?usp=sharing

--------------------------------------------------------------------------------------
Πολιτιστικό πρόγραμμα "Τα παραμύθια"


ΣΧ. ΈΤΟΣ 2013-14

https://drive.google.com/open?id=0B5u0gCBPs354NU9tVmtkQUxLLVk
---------------------------------------------------------------------------------------
Παρουσίαση slide προγράμματος που υλοποιήθηκε στην τάξη με θέμα δραστηριότητες καλλιέργειας της γλώσσας στο νηπιαγωγείο 


                                σχ. έτος 2010-11



https://drive.google.com/open?id=1M8LfGMJ4wDuPRbt9kb7WMJBanELx2NFg






----------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Παρουσίαση ppt προγράμματος που υλοποιήθηκε στην τάξη με θέμα την διαπολιτισμική εκπαίδευση 
                          Σχ. Έτος 2009-10
https://drive.google.com/file/d/0B5u0gCBPs354YVBLc1NDZXNfUDg/view?usp=sharing

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου