Κυριακή 28 Ιουνίου 2020

"Πολιτιστικο προγραμμα " Η ιστορία της Γραφής"



"ΕΝΑ ΓΡΑΜΜΑ ΜΙΑ ΙΣΤΟΡΙΑ"



ΠΟΛΙΤΙΣΤΙΚΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ 2020 ΜΕ ΤΑ ΠΑΙΔΙΑ ΤΟΥ ΟΛΟΗΜΕΡΟΥ 

Φέτος το σχ.έτος 2019-20 βλέποντας μια έντονη επιθυμία στα παιδιά του υποχρεωτικού πρωινού να μάθουν τόσο πολύ να γράφουν και να διαβάζουν ( αλλά και την δική μου επιθυμία εδώ και πολλά χρόνια) αποφασίσαμε το ολοήμερο τμήμα  να πάρουμε το πολιτιστικό πρόγραμμα "Από το Βράχο στο Χαρτί ",δηλ. την Ιστορία της Γραφής.
            Το πρόγραμμα θα διαρκούσε τρεις μήνες . Από τον Φεβρουάριο ως και τον Απρίλιο. Αυτό δυστυχώς δεν πραγματοποιήθηκε λόγω της πανδημίας του κορωνοϊού και της διακοπής των σχολείων.
Όμως ξεκίνησε και έγιναν κάποιες δραστηριότητες  και νομίζω είναι καλό να γνωστοποιηθούν μέσω του Blog , ώστε να μείνει η ανάμνηση  αλλά και η υπόσχεση να ξαναπροσπαθήσουμε στο μέλλον ( με άλλα παιδιά εγώ ή τα ίδια παιδιά σε άλλη τάξη ) να εξερευνήσουμε σωστά  την υπέροχη ιστορία της γραφής .

 Το σχέδιο περιελάμβανε τις εξής θεματικές ενότητες: 
  • ΠΡΩΤΟΓΟΝΟΣ ΑΝΘΡΩΠΟΣ- ΒΡΑΧΟΓΡΑΦΙΕΣ
  • ΕΙΔΗ ΓΡΑΦΗΣ ΕΙΚΟΝΟΓΡΑΦΙΚΗ -ΣΦΗΝΟΕΙΔΗΣ-ΤΕΧΝΙΚΗ  ΧΑΡΑΚΤΙΚΗΣ- ΙΕΡΟΓΛΥΦΙΚΑ-ΚΙΝΕΖΙΚΑ ΙΔΕΟΓΡΑΜΜΑΤΑ
  • ΔΙΣΚΟΣ ΦΑΙΣΤΟΥ- ΣΦΡΑΓΙΔΕΣ
  • ΕΠΙΤΥΜΒΙΕΣ ΣΤΗΛΕΣ(ΣΤΗΛΗ ΡΟΖΕΤΑΣ) ΑΓΓΕΙΑ-ΠΑΠΥΡΟΣ-ΧΑΡΤΙ
  • ΤΥΠΟΓΡΑΦΙΑ
Οι παιδαγωγικοί στόχοι του προγράμματος ήταν  τα παιδιά: 
  • ΝΑ ΑΝΤΙΛΗΦΘΟΥΝ ΤΟ ΣΚΟΠΟ ΤΗΣ ΓΡΑΦΗΣ
  • ΝΑ ΣΥΝΕΙΔΗΤΟΠΟΙΗΣΟΥΝ ΟΤΙ Ο ΓΡΑΠΤΟΣ ΛΟΓΟΣ ΕΙΝΑΙ ΑΝΑΠΑΡΑΣΤΑΣΗ ΤΟΥ ΠΡΟΦΟΡΙΚΟΥ,  ΠΡΟΙΟΝ ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑΣ ΚΑΙ ΦΟΡΕΑΣ ΙΔΕΟΛΟΓΙΚΩΝ ΚΑΙ ΚΟΙΝΩΝΙΚΟΠΟΛΙΤΙΣΜΙΚΩΝ ΝΟΗΜΑΤΩΝ
  • ΝΑ ΑΝΤΙΛΗΦΘΟΥΝ ΟΤΙ ΜΕΣΑ ΑΠΟ ΤΗΝ ΕΞΕΛΙΞΗ ΤΟΥ ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΥ ΕΞΕΛΙΧΘΗΚΕ ΚΑΙ Ο ΓΡΑΠΤΟΣ ΛΟΓΟΣ
  • ΝΑ ΧΡΗΣΙΜΟΠΟΙΟΥΝ ΔΙΑΦΟΡΕΤΙΚΑ ΥΛΙΚΑ ΚΑΙ ΝΑ ΠΕΙΡΑΜΑΤΙΖΟΝΤΑΙ 
  • ΝΑ ΕΡΘΟΥΝ ΣΕ ΕΠΑΦΗ ΜΕ ΤΑ ΔΙΑΦΟΡΕΤΙΚΑ ΕΙΔΗ ΓΡΑΦΗΣ 
  • ΝΑ ΓΝΩΡΙΣΟΥΝ ΔΙΑΦΟΡΑ ΕΙΔΗ ΤΕΧΝΗΣ (ΧΑΡΑΚΤΙΚΗ ,ΖΩΓΡΑΦΙΚΗ,ΠΗΛΟΠΛΑΣΤΙΚΗ)
  • ΝΑ ΜΑΘΟΥΝ ΝΑ ΣΥΝΕΡΓΑΖΟΝΤΑΙ ΑΛΛΑ ΚΑΙ ΝΑ ΠΑΙΡΝΟΥΝ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΕΣ ΑΠΟ ΔΙΑΦΟΡΕΣ ΠΗΓΕΣ.
  • ΝΑ ΕΡΘΟΥΝ ΣΕ ΕΠΑΦΗ ΜΕ ΤΟ ΣΥΓΧΡΟΝΟ ΑΛΦΑΒΗΤΟ 
  • ΝΑ ΕΚΦΡΑΣΤΟΥΝ ΚΑΙ ΝΑ ΜΕΤΑΦΕΡΟΥΝ ΙΔΕΕΣ ΚΑΙ ΜΗΝΥΜΑΤΑ ΜΕΣΩ ΤΟΥ ΓΡΑΠΤΟΥ ΛΟΓΟΥ.
Εδώ παρουσιάζω κάποιες φωτογραφίες  από δυο τρεις δραστηριοτητες που κάναμε χωρίς όμως να τις επεκτεινουμε και να ολοκληρωθεί το πρόγραμμα . Εποπτικό υλικό πήραμε απο το διαδίκτυο  και βραχογραφιες απο τα σπήλαια Λασκώ και Αλταμίρα .
ΑΦΗΓΗΣΗ ΤΟΥ ΠΑΡΑΜΥΘΙΟΥ ΚΑΙ ΔΡΑΜΑΤΟΠΟΙΗΣΗ

ΜΑΚΕΤΑ 


ΔΙΑΛΕΞΑΝ ΑΠΟ ΜΙΑ ΒΡΑΧΟΓΡΑΦΙΑ ΚΑΙ ΠΡΟΣΠΑΘΗΣΑΝ ΝΑ ΦΑΝΤΑΣΤΟΥΝ ΤΙ ΣΥΜΒΟΛΙΖΕΙ








 ΕΚΑΝΑΝ ΤΙΣ ΔΙΚΕΣ ΤΟΥΣ ΒΡΑΧΟΓΡΑΦΙΕΣ ΜΕ ΚΑΡΒΟΥΝΟ ΚΑΙ ΑΠΟ ΠΑΝΩ ΠΕΡΑΣΑΜΕ ΚΟΚΚΟΥΣ 
ΝΕΣ ΚΑΦΕ ΔΙΑΛΥΜΕΝΟΥΣ ΣΕ ΝΕΡΟ.















 
ΔΙΑΒΑΣΑΜΕ ΠΩΣ ΓΡΑΦΤΗΚΕ Η ΠΡΩΤΗ ΕΠΙΣΤΟΛΗ ΤΟΥ ΚΙΠΛΙΝΓΚ
ΓΝΩΡΙΣΑΜΕ ΤΗΝ ΤΑΦΥ











    ΚΑΙ ΤΙΣ ΠΡΩΤΕΣ ΕΙΚΟΝΟΙΣΤΟΡΙΕΣ

                                                                                        

                                                                               Παράδειγμα εικονοιστορίας παιδιού
    "Μια φορά ήμουν εγώ και είχα πολλά μποστάνια με φράουλες και πότιζα μια αγαπημένη μου και καταλάθος έγινε τεράστια" .



    Η ΙΣΤΟΡΙΑ ΤΗΣ ΓΡΑΦΗΣ ΜΑΣ ΒΟΗΘΗΣΕ ΣΤΟ ΞΕΚΙΝΗΜΑ ΜΕ ΤΟΝ ΠΡΩΤΟ ΛΑΟ ΤΟΥΣ ΣΟΥΜΕΡΙΟΥΣ ΚΑΙ ΤΗΝ  ΣΦΗΝΟΕΙΔΗ ΓΡΑΦΗ ΤΟΥΣ













    ΧΑΡΑΚΤΙΚΗ ΜΕ ΣΦΗΝΑ
















    Το κλείσιμο των σχολείων ήταν βίαιο και απροσδόκητο και υπήρξε μεγάλη δυσκολία να συνεχιστεί το πρόγραμμα σε τόσο μικρά παιδιά εξ αποστασεως .Οπότε έμεινε μια μικρή ανάμνηση.Δεν πειράζει.
    Εμείς , ετοιμαζόμαστε για άλλα μαγικά και σπουδαία ανάλογα με τα ενδιαφέροντα των παιδιών και τις ανάγκες τους . 

                             ΚΑΛΟ ΚΑΛΟΚΑΙΡΙ ΣΕ ΟΛΟΥΣ 

    Δεν υπάρχουν σχόλια:

    Δημοσίευση σχολίου